5.03.2014

Tydzień E-książki 2014

Tegoroczny Tydzień E-książki wlaśnie trwa. Na świecie jest obchodzony już po raz jedenasty, w Polsce po raz czwarty.

Jest to dobra okazja, aby spróbować czytać książki w formie elektronicznej. Możecie to zrobić w naszej bibliotece. Przypominam, że mamy czytniki książek elektronicznych. Zajrzyjcie i przekonajcie się jak czyta się książki z ekranu e-czytnika.

Możecie też pobrać e-booka za pośrednictwem naszej strony i przeczytać go. W Internecie dostępne są legalne darmowe kolekcje e-booków. Wybrałam miejsca z polskimi e-książkami.


Szczególnie gorąco polecam portal http://iczytam.pl/, oferujący bogaty zestaw darmowych e-książek do czytania i słuchania w pięknej multimedialnej formie. Wybrałam dla Was jedną z wielu książek i zapraszam do czytania.


Pozostałe miejsca

Wolne Lektury
Biblioteka cyfrowa tworzona przez Fundację Nowoczesna Polska; oferująca lektury szkolne i inne książki.



Federacja Bibliotek Cyfrowych

Korzystając z zamieszczonej na stronie wyszukiwarki, przeszukujemy zasoby polskich bibliotek cyfrowych tworzonych przez biblioteki, uczelnie archiwa, muzea i ośrodki badawcze.

Cyfrowa Biblioteka Narodowa Polona

Biblioteka cyfrowa oferująca teksty literackie, naukowe, dokumenty historyczne, czasopisma, fotografie i inne, których oryginały znajdują się w Bibliotece Narodowej.


Projekt Gutenberg http://www.gutenberg.org/

To chyba najbardziej znane miejsce w sieci gdzie można znaleźć bezpłatne treści. Większość tytułów jest w języku angielskim, ale jest też wiele pozycji w innych językach: francuskim, niemieckim, hiszpańskim. Dzieł w języku polskim pojawia się coraz więcej.


2 komentarze:

  1. Od kilku lat jestem (na pewno nie jedyną) wielbicielką Pani blogu biblioteki w Bolesławcu. Dla mnie to niedościgły ideał, perfekcja. Inspirowałam się Pani blogiem przy tworzeniu własnego; jest mi miło, że mój blog (biblioteka SP Studzionka) jest wśród Pani ulubionych. Z Pani blogu uczyłam się wielu rzeczy i robię to dalej. Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję bardzo za ciepłe słowa. Cieszę się, że materiały są przydatne. Ja także lubię przeglądać inne blogi, często czerpię z nich ispirację do swojej pracy. Ma Pani bardzo ciekawą stronę, świetne pomysły i inicjatywy. Gratuluję i pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń